fbpx

סודות האותיות- איך לצאת לחופשי

מאמר מרתק החושף את הסוד הגדול בשורש האותיות ח.פ.ש 

ככלי ליצירת פריצת דרך משמעותית

סוד השורש ח.פ.ש

אין אדם שלא היה רוצה להרגיש חופשי ומאושר, אין אדם שלא היה רוצה להרגיש שלחייו יש משמעות עמוקה. אין דבר יותר יפה מלהרגיש חופשי. העיניין הוא שרוב בני האדם מרגישים חופשיים לעיתים נדירות רק כאשר הם יוצאים לחופשה ארוכה, או עושים משהו שהם לא רגילים לעשות בשגרה.

המאמר שלפניך יסביר לך בדרך יפה קלילה ומרתקת את הסוד הגדול ליציאה לחופשי מתוך שורש אותיות המילה ח.פ.ש

צעד ראשון: מהות החופש

מכירים את ההרגשה הזו לפני עלייה למטוס לקראת חופשה מפנקת? מכירים את ההתרגשות הזאת כאשר ברור לכם שאתם הולכים לגלות משהו חדש?

מי מכם שזכה לעשות טיול גדול אחרי צבא או בשלב כלשהו במהלך החיים, זוכרים את התחושה הזו של חופש עילאי, את הכיף להתחבר לאנשים חדשים, להרגיש משוחררים וקלילים?

חופשה זה כיף, נקודה!!!

כאשר אנחנו יוצאים לחופשה, אחרי קצת זמן משהו קורה בתוכינו. שבירת השגרה, המרחק הפיסי מהבית, הסביבה החדשה גורמת לנו לגלות איכויות חדשות בתוכינו. נכון, יש אנשים שיוצאים לחופשה ולא מצליחים להנות  באמת, אבל הרוב הגדול מגלה בזמן חופשה תכונות שאינן באות לידי ביטוי ביומיום שלנו. 

אומץ, תשוקה, קלילות, שלווה, ריגוש- כל אלה באות לידי ביטוי באופן מקסימלי בזמנים של חופשות,

ואז

אז מגיעה השגרה כשחוזרים הביתה…. ומספרים לכולם על החוויות היפות שעברנו ואחרי כמה ימים כשחוזרים לעבודה ולמסלול הרגיל, האומץ, התשוקה, הקלילות, השלווה- הכל נשאר כזיכרון- עד החופשה הבאה….

 

צעד שני: החופשה האמיתית מתחילה בחיפוש פנימי

במקום לתהות מתי תהיה החופשה הבאה שלך, מוטב לבנות חיים שלא צריך לברוח מהם….

חופשה זה דבר כיף ומהנה, זה נכון, וחשוב מאוד לקחת פסק זמן אחת לכמה זמן, העינין הוא שבמרחב הזה אני רוצה לחשוף אתכם לדרגה עמוקה יותר של חופשחופש ממגבלות המחשבהחופש מחוקים מגבילים שהמחשבה שלכם מייצרת, ולכולנו יש חוקים כאלה

 

חופש– אותיות חיפוש, משמעו שהסיבה שכיף לנו בחופשה היא מכיוון שבזמן חופשה אנחנו מחפשים ומגלים חלקים בתוכינו שאינם באים לידי ביטוי ביומיום, אבל כשחוזרים לשגרה לא תמיד מצליחים להביא את האיכויות האלה ליומיום שלנו.

החופש האמיתי מתחיל בכך שאדם עושה עבודה נכונה על עצמו ומגיע למצב שבו הוא לא צריך להגיע לצד השני של העולם על מנת להרגיש חופשי, הוא לא צריך לשתות מלא אלכוהול או לעשן משהו כדי להרגיש חופשי, זה לא אומר שאי אפשר לצאת לחופשות יותר, אלא זה אומר שאדם מגיע למקום בתוכו בו הוא חופשי מספיק להנות ממה שמתרחש בחייו באותו הרגע. 

העבודה שלנו היא פנימית, לא חיצונית. כל מה שקורה בחוץ הוא השתקפות של מה שמתרחש בתוכינו. 

העבודה שלנו היא לשמוח בחלקנו, למצוא כוח להיות אמיצים, שלווים וקלילים גם בפקקים על איילון ביום ראשון בבוקר:)

העבודה שלנו היא לגלות קלילות ושמחה גם כאשר הילדים עושים רעש והבית מבולגן:)

הדרך לכך אינה פשוטה, אבל התוצאה הסופית היא חופש אמיתי. 

לדוגמא

לחלק מהגברים וגם לנשים בעידן שלנו יש סיפור פנימי נפוץ שברגע שיש זוגיות ומחויבות החופש נגמר…

זאת מגבלה שהמחשבה שלנו מייצרת- זה בית כלא נוראי.

זוגיות טובה אמורה להיות זוגיות שבה שני בני הזוג מתפתחים ביחד ולחוד ונותנים אחד לשני מרחב אוהב ושניהם נהיים אנשים טובים יותר בעקבות החיבור:)

זה נכון גם בעינייני בריאות, פעמים רבות אדם מגיע ממשפחה שבה יש היסטוריה של סכרת. אפילו שהוא בריא ורמות הסוכר שלו טובות, הוא יודע שיום יבוא והוא יקבל סכרת. זה לא חופש- זה בית כלא שהמחשבות שלנו מייצרות.

בעסקים, אדם יכול להשקיע את מרצו בהקמת פעילות חדשה וברגע שזה לא מצליח, אז הוא מתחיל לספר לעצמו סיפור למה אי אפשרי להקים את העסק הזה בישראל כי הכלכלה והממשלה וכדומה…

 אז איך יוצאים לחופשי? בגדול, העבודה היא שליטה במחשבות וזה נעשה על ידי תהליכי התבוננות ומדיטציה, ריקון הרעלים הרגשיים מחיינו ועוד (שזה בעצם כל מה שאנחנו מדברים עליו באתר הזה ובכל הפעילויות והמוצרים שלנו-החופש לבחור את מה שנכון לך)

צעד שלישי: הסרת התחפושות

חופש– אותיות תחפושת

כשהיינו ילדים והתחפשנו לגיבור על או לנסיכה או לדמות כלשהיא שאהבנו, לאותו זמן הרגשנו כמו הדמות, נכון? ולא רק שהרגשנו כמו הדמות, חלק מאיתנו ממש נכנסנו לזה וקיבלנו את ההרגשה שהדמות היא אנחנו:)

העבודה שלנו בחיים היא להסיר את התחפושות שעטינו על עצמנו שמונעות מאיתנו להרגיש חופשים, ולכולנו יש מסכות כאלה.

התחפושות האלו באות לידי ביטוי בצורה של חוקים וכללים לגבי איך החיים צריכים להראות. התחפושות האלה באות לידי ביטוי באמצעות תפיסות עולם ואמונות שאינן מקדמות אותנו.

הדבר הקשה ביותר הוא שיש אנשים שלא יודעים שהם עוטים על עצמם תחפושת ולא מבינים למה דברים לא מסתדרים להם בחיים.

למה זה כל  כך קשה להסיר את התחפושות? כיוון שהסרת התחפושות מותירה אותנו חשופים וכשאנחנו חשופים, אנחנו יכולים להיפגע ובינינו אף אחד לא אוהב להיפגע….

אותנטיות וכנות היא המפתח לכל התקדמות. להיות אמיתי וחשוף.

צעד רביעי: להיות שחף

חופש– אותיות שחף

כאשר מקישים בגוגל תמונות את המילה חופש, חופשי או חופשה מייד עולות תמונות רבות של שחפים, למה זאת?

כיוון ששחף היא ציפור שמסמלת חופש במיתולוגיות מסוימות בינהן גם בתרבות היהודית.

רוצים לצאת לחופשי

הדרך הטובה ביותר שאני מכיר היא לא להתעסק יותר מידי בעבר שלכם ולא לדאוג על מה יהיה בעתיד.

כן להציב יעדים.

כן לחשוב על העתיד.

וכן לתת כל יום כל רגע כל שנייה את ה100 אחוזים שלכם.

קצת לפני החתונה שלי ושל אשתי, היו ימים של קצת לחץ כי משהו בשמלה שלה לא הסתדר. ראיתי שאשתי מתחילה לדאוג מה יהיה ואיך יסתדר. אמרתי לה, “אהובה שלי, את חושבת שביום החתונה הכל יהיה טוב ושתהיה לך שמלה שאת אוהבת? אז היא אמרה לי ברור שכן”

אז אמרתי לה “מה הטעם בלדאוג, אם כן, מה זה עוזר? מה זה נותן?”

צחקנו יחד ולא נתנו לסיפור עם השמלה לערער אותנו וכמובן שהיא הייתה מהממת ויפה כמו שהיא רצתה ביום החתונה שלנו:)

אם היינו נכנסים ללחץ ומתחילים לדאוג מה יהיה ואיך יסתדר זה היה מונע מאיתנו לסיים את שאר העיניינים שהיו לא פחות חשובים, אבל בכך שעשינו כמיטב יכולתנו עם האתגר שנוצר והמשכנו הלאה, יצרנו מרחב לשקט שלווה ושמחה

“חופש אמיתי מתחיל בחופש מהמגבלות שהמחשבה שלנו מייצרת”

תשאלו את עצמכם מה אתם יכולים לעשות עכשיו, ברגע זה על מנת להרגיש חופשים ואותנטים יותר עוד לפני שנוסעים לצד השני של העולם? אולי לשיר שיר באוטו? אולי לעשות משהו שאתם אוהבים? אולי להתקשר לאדם אהוב ולומר לו משהו מהלב? 

אשמח לשמוע מכם

מוגש באהבה

אליהו ויצמן

הבית לרוחניות מעשית

למה לדאוג? וידאו קורע מצחוק מאת גורו גופל

התחברות / התנתקות