fbpx

מהו המכשול שלך לריפוי?

דמיינו מצב בו אני עומד מולכם, חגורה הדוקה לצווארי כך שאין ביכולתי לנשום. אני נחנק, הופך לכחול ובנשימות אחרונות מבקש מכם עזרה.

דמיינו שאני עומד מולכם ואומר לכם, בבקשה תעזרו לי, אני לא מצליח לנשום, “אולי נצא החוצה למרפסת לשאוף אוויר צח”, אני מציע. 

“אולי נלך יחד לשיעור יוגה, שמעתי שיוגה זה מעולה לנשימה”

“אולי איזו תרופה, משהו שפותח את הנשימה, בבקשה תעזרו לי”

נכון שהייתם מסתכלים עליי כאילו שאני איזה משוגע? נכון שהדבר הראשון שהייתם עושים זה אומרים לעצמכם בראש, ” מה נסגר עם הבחור הזה, הוא לא רואה שהחגורה חוסמת לו את נתיב האוויר?” ומייד עוזרים לי לשחרר את החגורה. 

זה מה שכל אדם עם ממש מעט שכל היה עושה.

זה מה שנקרא מכשול לריפוי.

יש בתוך כל אחד ואחד מאיתנו מכשול לריפוי, גורם שמעכב אותנו מלהיות בריאים, שמחים, עשירים. בריאות זה דבר טבעי וכך גם שפע ושמחה. תסתכלו על ילדים בטבע, השמחה זורמת בהם ללא שום מאמץ.

אבל בחיים האמיתים, לא בדוגמא, כאשר יש עומס של עיניינים יומיומיים שמציפים ומעמיסים על חיינו לא תמיד זה כזה ברור מהי החגורה שכורכת את צווארנו ומונעת מאיתנו לנשום. 

אם ברצונך למשוך יותר בריאות, אנרגיה, חיוניות לחייך, עליך לשאול את עצמך, לחפש ולמצוא  את המכשול שלך לריפוי, את השורש שמעכב אותך לפרוץ קדימה.

לכל אחד השורש הוא שונה. אם עץ חולה, זה לא יעזור שנכרות את הענף, נכון?  זה ייתן פתרון זמני, אבל פתרון זמני זה לא מה שאתם רוצים, אחרת לא הייתם נכנסים לאתר הזה.

כאן במרחב הזה נותנים פתרון אמיתי ופתרון אמיתי דורש הסתכלות והעמקה.

דוגמא מוכרת היא נושא הריטלין.

 חלק ניכר מההורים נכנעים ללחץ של המורים והמוסדות הבריאותיים וכאשר ילדם חווה הפרעות של קשב וריכוז, ריטלין עולה על הפרק. טיפול בריטלין הוא אף פעם לא פותר את השורש של הבעייה. אם ילד לא מצליח להתרכז יש לבדוק מה מונע ממנו להתרכז, יש לבדוק מה מסיח את דעתו, מה מטריד אותו. הרבה פעמים השורש קשור לאחד ההורים. אולי לפני שניתן לרוב הילדים ריטלין נבדוק מה יש לשנות במערכת החינוך של ימינו או אולי ניתן למורה ריטלין לפני שאנחנו מסממים את ילדינו. ברוב המקרים שטיפלתי בעינייני הפרעות קשב וריכוז, מדובר בילדים מוכשרים ברמות אחרות לגמרי, עם יכולות מופלאות שהמערכת לא מסוגלת להכיל אותם ואז מה שעושים זה ניסיון “להרגיע את הרוחות בצורה מלאכותית” ולא ניסיון להבין את הילדים ולהעצים אותם.

לא מזמן טיפלתי בגבר בשנות ה-50 שיש לו בעיות כלכליות, אין זוגיות, מצב רוח דיכאוני מאוד ועוד שלל בעיות. אחרי שיחה של כשעה, מסתבר שהגבר עדיין חי בבית הוריו. זה לא משנה כמה כלים אתן לו להקמת עסק וכמה כלים בנושא של זוגיות, זה לא יעבוד כל עוד הוא לא יצא מהבית, כל עוד הוא לא ישחרר את מה שמעכב אותו מלצאת מהבית. כאשר זה יקרה, הזרימה והבריאות יחזרו לחיים.

לפני שנים סבלתי מבעיות מעיים קשות, מה שנקרא “אולקוס”. בשל רצוני העז להגיע לשורש הבעייה נמנעתי מלקיחת תרופות על אף שבמשפחה של הוריי חלק ניכר סובל מאולקוס ומטופל תרופתית. זאת היתה תקופה קשה ולא פשוטה בה לקח לי המון זמן להשתחרר מהסבל ומהכאב. 

רק כאשר הבנתי מהו המכשול שלי לריפוי- על פני השטח רציתי לתת אהבה לכולם, אבל בפועל המחשבה שבה כולם לא יאהבו אותי הייתה בלתי נסבלת, אז כאשר נוצר מצב עסקי בו הייתי חייב לפרק שותפות וכתוצאה מכך הצד שנפגע האשים אותי, חוסר היכולת שלי להכיל בזמנו מצב שבו לא כולם אוהבים אותי גרם לי לכאב רגשי אדיר שלבסוף הוביל לחולי פיסי. רק כאשר שחררתי את המקום הזה ועשיתי עבודה עם עצמי ואימצתי אמונה שאומרת שאני עושה כמיטב יכולתי לתת לאהוב ולהשפיע אבל חייב גם לדאוג לעצמי, רק אז חזרתי לאיזון, קיבלתי החלטות שבזמנו לא היה לי את האומץ לעשות, עברתי לגור בצפון, בטבע, הורדתי הילוך, עשיתי שינויים תזונתיים והבריאות השתלטה עליי מחדש:)

נקודת המוצא שלנו היא שבריאות זה דבר טבעי, בריאות מיטבית מתרחשת כאשר לא מפריעים. 

אם אדם סובל מכאבי בטן קשים ומקבל תרופות להקלה אבל עדיין אוכל 5 קוראסונים ביום, שותה רק קוקה קולה ולא נוגע בירקות, אז איך יוכל לחוות בריאות? 

אדם יש לו חלומות גדולים, של עשייה והתפתחות ואהבה, ורצונות אדירים להשפיע אבל הסביבה הקרובה אליו רק מורידה אותו למטה ומשפיעה עליו בצורה שלילית. לא משנה כמה הוא ינסה, כל עוד הוא מרצה אנשים אחרים, כל עוד הוא לא עבד על חיזוק עמוד השדרה שלו, כל עוד לא יפעל באופן אקטיבי להמצא בסביבה של אנשים דומים לו, איך יוכל להגשים את חלומותיו?

לפעמים כל מה שצריך זה ניצוץ קטן של אומץ, רגע אחד שבה התובנה מגיעה. הנוסחא היא להיות קשוב לעצמך ולגופך, לשחרר את הרעשים הפנימים וברגע האמת לקבל את ההחלטה, זאת שקשה לך להחליט- כי שם נמצא הריפוי שלך. 

שאל את עצמך מה מעכב אותך מלהיות בריא?

מה מעכב אותך מלחיות חיים של אנרגיה וחיות וויטליות?

סביבה לא מעצימה? חוסר משמעת עצמית בנושא תזונה?

לא אוהב את מה שאתה עושה?

אולי אתה בורח? לסמארטפון? לפייסבוק?

אולי אתה כל הזמן מבקש את הדעות של אחרים וזה מבלבל אותך?

אולי אתה הישגי ושאפתן אבל לא נותן לעצמך מנוחה?

אולי אתה מלא נתינה ואהבה אבל דואג לכולם רק לא לעצמך?

אולי עמוק בפנים אתה רוצה להוכיח לכולם שאתה שווה ואין מנוחה בתוכך?

התהליך הזה דורש אומץ, תעוזה, קור רוח ובעיקר רצון אמיתי לגעת באמת.

ברגע שמצאת את המכשול שלך לריפוי, יש להסירו ולשחררו.

שחרור “החגורה” מעל צווארך יאפשר לך לנשום שוב,

להחזיר את עצמך לאיזון מספק על מנת שתוכל להבין מהם הצעדים הבאים שעליך לעשות.

מוגש באהבה

לחיי הבריאות שלך

חברך

אליהו ויצמן

התחברות / התנתקות