fbpx

מאיפה מגיעה האנרגיה שלנו?

מה נותן אנרגיה לגוף שלנו?

המאמר הזה הולך לדון ב-2 שאלות מרתקות:

הראשונה- מאיפה מגיעה האנרגיה שלנו?

השנייה- מה מקור האנרגיה הזה צריך על מנת לשגשג במשך כל ימי חיינו? 

מה נותן לנו את הכוח לזוז? לנשום? לדבר? להביע רעיונות?

מה נותן לנו את הכוח לרוץ? לשחות? לעסוק בפעילות גופנית?

 מה נותן לנו את הכוח להתחבר עם בני אדם, לבחור את האדם הזה מול אדם אחר,

לבחור לעסוק בעבודה אחת מול עבודה אחרת?

מתי לאחרונה שאלת את עצמך מאיפה האנרגיה הזאת מגיעה?

בכנס שערכתי לאחרונה שאלתי את השאלה הזו והתשובות היו מגוונות:

 

חלק אמרו שהאנרגיה מגיעה משינה, חלק אמרו שהאנרגיה מגיעה מהמזון שאנחנו אוכלים, חלק אמרו שהאנרגיה שלנו מגיעה מתוך הצחוק שלנו, פעילות גופנית, חברים, משפחה ועוד

ובמקרה הזה כל התשובות נכונות, אכן האנרגיה מגיעה מתוך כל המקומות הללו, אבל מה המקור שלה

אפשר בקלות רבה להכנס לדיון פילוסופי שמדבר על המקור כאלוהים או האנרגיה האינסופית  וכדומה, ובעוד שזה נושא מעניין מאוד לדון בו, זה לא מטרת המאמר. מטרת המאמר היא להגיע לתכלס על מנת שתוכלו לחיות חיים בריאים יותר. אם על הדרך תצמח גם תובנה רוחנית- מה טוב!!

האנרגיה שלנו מגיעה מהתאים

קצת חזרה בסיסית ביותר ללימודי ביולוגיה מי שזוכר. כל איבר מאיברי הגוף שלנו מורכב מטריליוני תאים שמרכיבים אותנו. בתוך התא יש גרעין התא, מיטוכונדריה, ציטופלסמה, ממברנה ועוד.

מה שנותן לנו כוח זה התאים שלנו ומכאן נגזרת השאלה החשובה שיותר שתשובה עליה תקדם אתכם משמעותית לעבר בריאות מיטבית ורמת אנרגיה אינסופית.

מה תא צריך על מנת לשרוד? מה תא צריך על מנת לשגשג? או יותר מעניין, האם תאים יכולים לחיות לנצח?

לפני שנגיע לסימוכין מתוך עולם המחקר והמדע, בואו ניגש קודם כל לפינת ההגיון הבריא שלנו. אחד מערכי הפעילות שלנו הינו “פשטות- היכולת להעביר עינינים מורכבים בצורה בהירה כך שכל אדם יוכל להבינם”

השאלות הבאות תעזורנה לנו להבין ביחד מהם 3 הדברים שהתאים שלנו צריכים יותר מכל!!!

כמה זמן אדם יכול לחיות ללא צחוק? ללא פעילות גופנית? ללא שינה? ללא מזון?

מהו הדבר ההכרחי לגוף שלנו להשרדותו הבסיסית?

אדם ללא מזון, רק עם מים, כמה זמן יכול לשרוד?

רוב בני האדם יגידו, כמה ימים. התשובה היא כמה חודשים טובים. כן, אולי זה יפתיע אתכם, אבל צום מים הינו תופעה מוכרת וידועה בעולם הרפואי והגוף שלנו מסוגל לחיות אפילו היטב רק עם מים משך מספר חודשים טובים. משמעו שמזון אינו מקור האנרגיה הראשוני של התאים שלנו. 

כמה זמן אדם יכול לשרוד ללא מזון וללא מים?

כאן זה כבר נהיה עיניין קשה יותר נכון? רוב בני האדם יגידו יום או יומיים. גם כאן יש טעות נפוצה. אדם יכול לחיות ללא מזון ומים בסביבות השבוע. יש עדויות רבות על אנשים שאוכלים משבת לשבת ומסתדרים יפה מאוד. (כן זה קצת שובר מיתוסים למי שצם ביום כיפור ומרגיש שהוא עוד רגע מת:)

אבל מה לגבי חמצן? כמה זמן אדם יכול לשרוד ללא חמצן? מספר דקות, נכון? (אגב השיא העולמי בעצירת נשימה עומד על מעל ל 24 דקות!!!! מדהים, נכון?) 

הנקודה החשובה ביותר היא שהאלמנט החשוב ביותר לבני אדם על מנת שיוכלו לקיים את עצמם הוא….

 

חמצן

ואחריו מים

 

על מנת שהתאים שלנו ישרדו וישגשגו מתפקידנו לספק לתא חמצן ומים בכמות מספקת וזה הבסיס לתפקוד נכון של התאים שלנו וביחס ישיר לתפקוד מיטבי של הגוף שלנו ומערכותיו. 

החמצן הוא מקור של כל האנרגיה בגוף, אנרגיה זו מניעה את תהליכי חילוף החומרים בגוף. החמצן מגיע מבחוץ, נקלט בתוך הגוף דרך כדוריות הדם האדומות ומסייע בתהליכי קליטה, סילוק ופירוק פסולת, עיכול ועוד. 

הגוף שלנו עשוי מ80% מים ומכאן שמים הם החומר הנפוץ ביותר בגוף. התאים משתמשים במים על מנת לפרק חומרים, כחומר מוליך בתגובות כימיות שונות ובתהליכי ספיגה שונים. 

עכשיו כל היופי הוא שלא צריך להיות פרופסור כדי להבין את זה. 

מי מכם שהיה בצבא ובזמן תרגול עזרה ראשונה שם על עצמו חוסם עורקים, יודע ומרגיש את התחושה הכואבת ואת שינוי הצבע המיידי של הגוף. זה לא רק בגלל שהדם לא זורם, זה בגלל שאין חמצן באזור הזה. 

נשימה נכונה ומאוזנת, גבירותי ורבותיי היא הבסיס לריפוי טבעי והחלמה. כאשר אדם חולה באיבר מסוים, פעמים רבות זה קורה כיוון שאין זרימה מספקת של חמצן אל ומחוץ לאיבר הפגוע. 

התבוננות בשורש המילה ח.מ.צ ובהיפוכים שלה, גם כן נותנת לנו תובנות יפות מאוד: “החמצן משחרר את מה שחמץ בתוך הגוף שלנו, מאפשר לגוף לצמוח בצורה מיטבית יותר ומעיר את כוח המחץ שטמון בנו.

מים- זה לא אומר שמעכשיו עליכם לשתות מים ללא הפסקה, מה שכן חשוב לשמור על מאזן נוזלים נכון ומזון שיש בו תכולת מים גבוהה. 

אבל יש עוד דבר שהתאים שלנו צריכים כדי לשרוד ולשגשג….

מה קורה לאדם שלא מצליח להטיל שתן מספר ימים? מה קורה לאדם שבלוטות הזיעה שלו לא מתפקדות? שלא מצליח לרענן את הגוף שלו מהפסולת שמצטברת בגוף?

היכולת לנקות את הפסולת מהגוף

התאים שלנו זקוקים ל- 3 דברים עיקרים:

  1. חמצן
  2. מים
  3. היכולת לנקות ולהפריש את הפסולת שלהם.

לא בכדי חכמינו אמרו : “עשה אותנו נקבים נקבים חלולים חלולים,

גלוי וידוע שאם יפתח או ייסתם אחד מהם אי אפשר להתקיים אפילו לא שעה אחת”

מה עושים עם הידע הזה תכלס?

  1. כל פעילות שמכניסה יותר חמצן למערכת שלכם הינה מבורכת. החל מפעילות גופנית, קפיצה על טרמפולינה ועד לסדנאות של נשימה מעגלית, ריברסינג, Transformationa Breathing וטכניקות נוספות של הכנסת חמצן מסיבית לגוף ופתיחת אזורים חסומים (כמובן רק עם המומחים שהוסמכו לכך:) הכי טובים בתחום שאני מכיר הם אראלה רוסו-לנשום לשם שינוי וד”ר קומסקי – שניהם מומחים ברמה גבוהה מאוד:)
  2. מעבר לתזונה שתכולת המים בה גבוהה יותר (פירות ירקות ועוד- גם כאן כל שינוי חייב להעשות על ידי איש מקצוע שעבר הכשרה מתאימה)
  3. פתיחת פתחי ניקוז- הפחתת שימוש בקרמים שסותמים את העור ונקבי ההפרשה, דאורדורנטים עם אלומניום שחוסמים את הנקבוביות ומעבר לאורח חיים פשוט יותר (יש קרמים ודאורדורנטים מעולים שאין בהם כימיקלים ועדיין מותירים את הגוף שלנו נעים ונקי:), פעילות גופנית יומיומית שמפרישה זיעה מהגוף ועוד

 

אם ברצונך להעמיק בנושא, הנה תמצית המחקרים שנעשו בעיניין זה : 

 

  1. ד”ר אוטו ורבורג– נשימת התא: זוכה פרס נובל 1931 עבור מחקריו בנושא נשימת התא. ורבורג האמין שיש קשר ישיר בין בריאות האדם לרמות החמצן בגוף. 
  2. ד”ר הארי גולדבלט- ההשערה העיקרית שלו גרסה כי חוסר בחמצן הורס תאים. במחקר שלו הוא החדיר תאים ברמות חמצן שונות לחולדות. החולדות שקיבלו תאים מחומצנים שרדו ואלו שקיבלו תאים עם רמות חמצן נמוכות פיתחו סרטן.
  3. ד”ר אלקסיס קורל– תאים יכולים לחיות לנצח. זוכה 2 פרסי נובל. ד”ר קורל השיג תוצאות מדהימות עם תאי עוף אשר אותם שמר בצלוחיות פטרי. תאי העוף חיו עד אינסוף ובכך הוכיח כי תאים יכולים לחיות לנצח אם יסופקו להם הצרכים הבסיסים שלהם ובמידה ויוכלו להפריש את הפסולת שלהם ללא הפרעה. 

לחיי הבריאות שלכם

מוגש באהבה, אליהו ויצמן

השער שלך לעצמך

 

התחברות / התנתקות